Forsiden

26. februar 2010

Vårruller som virkelig ga mersmak

De fleste av oss synes det til tider er vanskelig å finne på noe godt å spise. Etter inspirasjon og oppskriftshjelp fra somminedagerer ga jeg meg i kast med det. Oppskriften jeg brukte var slik:

1 pakke svinekjøttdeig
2 kinesiske hvitløk
6 delikatesseløk
ca 1 ss fiskesaus
ca 2 ss soyasaus
1 egg
2 gulrøtter revne
ca 1kvart kålrot reven
litt salt og pepper
ca 200 g nudler (tynne tråder) disse la jeg i kokende vann et par minutter, avkjølte de med kaldt vann og klippet de i mindre biter før jeg blandet de inn i deigen 
1 pakke Tyj springroll pastry
008 Hold disse fuktige i et håndkle, da er de lettere å jobbe med.

Jeg blandet alt i en bolle og tok ca 1 god spiseskje på hver pastryleiv. Det ble 24 vårruller ut av denne deigen. Ta litt vann på tuppen av hver leiv før du ruller siste delen, da holder de seg sammen. 
Varm opp en drøy liter med nøytral olje (jeg brukte solsikkeolje) i en kjele eller wok og stek rullene i ca 4-6 min på middels varme. De skal være gyldne, omtrent som dette.
007 
Server med de sausene du liker best,vi brukte  sweet and sour saus og  sweet chilli saus.
Sammen med salat og noe godt i glasset ble dette ordentlig kos til stafetten i går.

Enjoy :)

2 kommentarer:

Havfruen sa...

Åh..disse så jeg på bloggen til Marit og de ser knallgode ut:)

HAr lyst til å prøve dette jeg også ja men kan være en katastrofe på kjøkkenet til tider:)
Ha en flotters dag:)

Linda&co sa...

Å denne skal vi jammen prøve! Elsker vårruller! :D

Ellers vil jeg si du har en fin blogg, du og Basco :)

Klem fra Linda, Yatzy og Gaya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...